11 Şubat “112 Günü” dolayısıyla 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü koordinesinde düzenlenen tanıtım etkinlikleri Vali Hasan Şıldak’ın katılımıyla gerçekleşti. Cumhuriyet Meydanında düzenlenen etkinlikte farkındalık oluşturmak, 112 Acil Çağrı hizmeti konusunda vatandaşları bilgilendirmek amacıyla hazırlanan broşürler ve çeşitli materyallerin dağıtımı yapıldı. Düzenlenen etkinliğe Vali Hasan Şıldak’ın yanı sıra Vali Yardımcısı Ali Nazım Balcıoğlu, İl Jandarma Komutanı J. Alb. Orhan Kılıç, kurum müdürleri ve vatandaşlar katıldı. Programda 112 Günü dolayısıyla açılan tanıtım stantlarını ziyaret eden Vali Hasan Şıldak, Acil Çağrı hizmetlerinde çalışan personelin “112 Günü’nü” kutlayarak, gün içerisinde yapılacak tanıtım faaliyetleri ile ilgili bilgi aldı. Vali Hasan Şıldak, 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından yürütülen hizmetler ve istatistiki bilgileri içeren veriler paylaştığı açıklamasında; “112 Acil Çağrı Merkezlerinin kuruluş süreci İçişleri Bakanlığı bünyesinde İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından 2005 yılında başlatılan proje kapsamında hayata geçirildi. Burada amaç bilindiği üzere vatandaşların acil durumlarda araması icap eden numaraları tekbir numara da 112 çatısı altında toplanmaktı. Kurumlar arası koordinasyonla oluşturulan 112 hizmeti, İllerde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri olarak İçişleri Bakanlığı ve Valilikler tarafından oluşturuldu. Burdur ilk uygulanan pilot illerden biridir. 2008 yılında başlatılan çalışmalar neticesinde 2013 yılından itibaren Burdur’da polis jandarma ambulans, orman, itfaiye ve AFAD çağrıları tekbir numara altında 112 numarasını çevirmek suretiyle vatandaşlar acil çağrılarını iletebiliyor. Organizasyon çerçevesinde çağrı alıcıları ve çağrı yönlendiricileri var. Geçtiğimiz 2018 yılı içinde merkezine iletilen 320 bin çağrıda birinci sırada sağlık yer alıyor, ikinci sırada emniyet müdürlüğü görev alanına giren çalışmalar, üçüncü sırayı da jandarma görevi ile ilgili konular oluşturuyor. Ülkemiz genelinde olduğu gibi 112 acil çağrı hizmetinin işleyişi ile ilgili sorunlar var. Sorun vatandaşların uygulamayı tam olarak benimseyememesinden ve doğru kullanım yolunu tam olarak uygulayamamasından kaynaklanıyor. 320 bin çağrının ne yazık ki 186 bini gereksiz çağrı dediğimiz kurumlarımızın görev alanına girmeyen buradaki personeli oyalayan meşgul eden boşuna zaman harcamalarına sebep olan çağrılar. Bunun oranı yüzde 58. Gerekli olan çağrı rakamı ise yaklaşık 134 bin. Son dört yılın verilerine bakarsak, 4 yıl önce gereksiz çağrı oranı yüzde 75 iken, bu oran giderek düşmüş, bu yıl yüzde 58. Yani bilinçlenme ve doğru kullanıma doğru bir eğilim, yönelim var. 112 çok iyi hizmet veren başarılı uygulamaları olan ve hepimizin her an başvurabileceği bir uygulama noktası. Vatandaşlardan beklentimiz sağlık, emniyet, orman, itfaiye ve acil durumlara ilişkin kurtarma çalışması gerektiren hususlar dışında bu hattın meşgul edilmemesi” diyerek 112 Gününün hayırlı olmasını diledi.