03.05.2021 TARİH VE 35 SAYILI İL UMUMİ HIFZISSIHHA KURUL KARARI - Kanal 15Kanal 15

11 Mayıs 2021 - 17:34

03.05.2021 TARİH VE 35 SAYILI İL UMUMİ HIFZISSIHHA KURUL KARARI

03.05.2021 TARİH VE 35 SAYILI İL UMUMİ HIFZISSIHHA KURUL KARARI
Son Güncelleme :

04 Mayıs 2021 - 11:04

reklam

Umumi Hıfzıssıhha Kanunun 23. Maddesine göre, 03.05.2021 Pazartesi günü saat 15.00’da Burdur Valisi Ali Arslantaş başkanlığında toplanan İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu tarafından bir takım kararlar alınmıştır. Alınan kararlar şöyle; “26.04.2021 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde 29 Nisan 2021 Perşembe günü saat 19.00’dan 17 Mayıs 2021 Pazartesi günü saat 05.00’e kadar uygulanmak üzere “tam kapanma” kararı alınmış ve tam kapanma döneminde uygulanacak temel usul ve esaslar İçişleri Bakanlığının 27.04.2021 tarihli ve 7576 sayılı Genelgesiyle belirlenerek Valiliğimize duyurulmuş ve bu doğrultuda 27.04.2021 tarihli ve 32 sayılı İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararı alınmıştır.

  1. Covid-19 tedbirleri kapsamında tam kapanma döneminde sokağa çıkma kısıtlaması uygulanan zaman aralığında tekel büfelerinin faaliyetlerine ara verilmesine, açık kalmasına izin verilen süpermarket, market, bakkal ve benzeri işyerlerinin ise alkol satışının yasaklanmasına,
  2. Yine aynı Genelgeyle, daha önceki kısıtlama dönemlerinde olduğu gibi tam kapanma döneminde de temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması muafiyeti getirilen işkolları ve görevlilerin tespit edildiği,

Hem muafiyet kapsamında bulunan işkollarında görevli kişilerin üretim devamlılıklarının sürdürülmesi ve hem de muafiyetlerin kötüye kullanılmasının önüne geçilebilmesi amacıyla, İçişleri Bakanlığının 29.04.2021 tarihli ve 7705 sayılı Genelgesiyle;

  • E-başvuru sistemi üzerinden çalışma izin belgesi alınması,
  • Yeni oluşturulan çalışma izni görev belgesi formuna, dair usul ve esasların belirlendiği,

Sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet tanınan işkollarında çalışan kişilerin başvurularının değerlendirildiği, e-devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden 02.05.2021 saat 17.00’ye kadar 2.677.000 başvuru gerekli sorgulamaların yapılarak neticelendirildiği ve ilgili vatandaşlarımız için çalışma izni görev belgesi düzenlendiği,

Halihazırda muafiyet alanında olmasına rağmen sistem üzerinden çalışma izni görev belgesi alma imkanı olmayan;

  • İşyeri sahipleri,
  • Kendi nam ve hesabına bağımsız çalışanlar,
  • Kendi özel sandıklarına tabi olmaları nedeniyle sosyal güvenlik sisteminde kayıtları bulunmayan bankacılık sektörü çalışanları,

gibi alanlarda da gerekli kurumlar arası entegrasyon Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türkiye Bankalar Birliği başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarca 2 Mayıs 2021 Pazar günü tamamlanacağından bahisle,

Tam kapanma döneminde; üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması ve vatandaşlarımızın temel ihtiyaç malzemelerine erişimlerinin sağlanması için her türlü tedbir alındığı/alınmakta olmasına rağmen, bu işkollarında zorunlu bir görevin ifası için işyerine gidip gelmek durumundaki işyeri sahipleri veya çalışanların herhangi bir sorunla karşı karşıya kalmaması için Valilik ve Kaymakamlıklarca Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 27. ve 72. maddeleri uyarınca gerekli kararların ivedilikle alınması istenmiştir.

Söz konusu Genelge ile bildirilen hususlar ışığında yapılan görüşme sonunda;

  1. İçişleri Bakanlığının 29.04.2021 tarihli ve 7705 sayılı Genelgesiyle, yeni oluşturulan “çalışma izni görev belgesi formunun” 5 Mayıs Çarşamba gününe kadar geçerli olacağı bildirilmiştir. Muafiyet alanındaki işkolları için işverenin ve çalışanın beyanı ve taahhüdüyle manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisinin imzasıyla düzenlenecek “çalışma izni görev belgesi formunun” geçerlilik süresinin 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar uzatılmasına,
  2. Gerek denetimlerde gerekse de düzenlenmesi ve işleyişi açısından rahatlık sağlayacağı ve suiistimalleri engelleyeceği göz önünde bulundurularak, çalışma izni görev belgesinin, e-devlet platformu üzerinde yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden alınmasına, ancak e-başvuru sisteminin kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması gibi zorunlu hallerde Ek’teki forma uygun şekilde manuel çalışma izni görev belgesi düzenlenmesine,
  3. Kolluk görevlilerince yapılacak denetimlerde, e-başvuru sistemi üzerinden alınan çalışma izni görev belgelerinin rutin kontrole, manuel tanzim edilen çalışma izni görev belgelerinin ise kolluk kuvvetlerinin kullandıkları bilgi sistemleri üzerinden ayrıca denetime tabi tutulmasına, bu kontrollerde çalışma izni görev belgesinin suiistimal edildiğinin tespiti halinde taahhütte bulunanlarla ilgili olarak gerekli idari/adli işlemlerin gerçekleştirilmesine,
  4. Salgınla mücadele sürecinde; muafiyetlerin suiistimal edilmemesi için gerekli bütün önlemlerin ilgili birimlerce alınmasına,
  5. Yukarıda belirtilen hususların uygulanmasının, takip ve denetiminin Kaymakamlıklar, genel kolluk birimleri, ilgili il ve ilçe müdürlükleri ve belediyeler tarafından koordineli bir şekilde yapılmasına,

Konu hakkında gerekli hassasiyetin gösterilerek uygulamanın yukarıda belirtilen çerçevede eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesinin sağlanmasına, tedbirlere uymayanlarla ilgili Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282 nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesine, aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,

Oy birliğiyle karar verilmiştir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur”

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
reklam
reklam